Cele mai abuzate și greșit folosite fraze

Cele mai abuzate și greșit folosite fraze de către oameni, pentru a-și acoperii greșelile sunt:

1 „Numai Allah poate judeca” 

2 „Nu știi ce este în inimă” 

Profetul (pacea și binecuvântările lui Allah să fie asupra lui) a spus: „Fiecare fiu al lui Adam greșește, iar cei mai buni dintre cei care greșesc sunt cei care se pocăiesc”. 📚 (Raportat de al-Tirmidhi)

Afirmațiile sunt adevărate, dar sunt aplicate intenționat (pentru a susține) o cauză greșită. [Acest lucru a fost spus de ʻAli Ibn Abi Talib(fie ca Allah să fie mulțumit de el رضي الله عنه ) în răspunsul său dat khawaariji-lor(cei care au părăsit islamul) 📚Saheeh Muslim

Prima declarație a fost rostită de khawaarij împotriva lui ʻAlii رضي الله عنه. Khawaariji au negat rolul omului în luarea deciziilor și formarea judecăților; într-adevăr, avem sisteme de judecată și judecători pentru a judeca, dar acestea trebuie sa fie bazate pe șhariah.  📚[Vezi conversația lungă dintre Ibn ʻAbbaas și Khawaarij].

A doua afirmație provine din „aqiidah (crezul) murji’ah(o sectă deviată), cei care cred că: (a)imaan(principiile fundamentale ale credinței) nu este altceva decât o credință a inimii, (b) acțiunile membrelor și afirmația limbii nu sunt o parte din imaan, (c) nici nu crește odată cu ascultarea, nici nu scade odată cu neascultarea, (d) și că rămâne constantă.  

Însă credința corectă este cea deținută de Ahl al-Sunnah wal-Jamaaʻah, că imaan-ul este să credem în cele 6 articolele ale credinței: a) convingere fermă a inimii, b) declarație a limbii (spunând șhahaadah, etc), c) și acțiuni ale membrele(rugăciunile)  d) Crește odată cu ascultarea și scade odată cu păcatele și neascultarea.

Așadar, în loc să-și rezolve greșelile și să se corecteze, mulți oameni rostesc astfel de afirmații ca o scuză și să fugă de responsabilitățile lor. De asemenea, rostesc astfel de declarații pentru a-i reduce la tăcere pe cei care vor să-i ajute. Mândria lor le refuză să accepte adevărul și îndrumarea. Oricum, atunci când cineva greșește, este inutil să rămânem tăcuți și să spunem doar: „Nu știm care a fost intenția sa”. Îi putem oferi o scuză că a fost un accident sau că ar fi putut să o fi făcut din ignoranță sau că nu știa mai bine. Dar, nu putem rămâne tăcuți. Mai degrabă ar trebui să corectăm greșeala – dar într-un mod foarte placut, onorabil cum ar fi:

 (a) astfel încât cel care a făcut greșeala să accepte corectarea,

 (b) și ca oamenii din jurul lor să nu accepte falsitatea ca adevăr.

Dacă o greșeală este făcută în public și afectează și alți credincioși în primul rand sfatuim persoana în privat, iar dacă aceasta nu își corectează greșeala făcută în public o facem noi, deoarece poate induce în eroare și alți credincioși, însă facem acest lucru într-un mod frumos și civilizat, dacă greșeala a fost făcută doar în privat atunci sfătuim persoana doar în privat.

„Umar bin Al-Khattaab رضي الله عنه a spus :„ Oamenii au fost (uneori) judecați după revelarea unei inspirații divine în timpul vieții mesagerului lui Allah (pacea și binecuvântările lui Allah fie asupra lui ) dar acum nu mai există (revelație nouă). Acum te judecăm după faptele pe care le practici public, așa că vom avea încredere și vom favoriza pe cel care face fapte bune în fața noastră și nu-i vom cere să dea socoteală despre ceea ce face cu adevărat în secret, pentru că Allah îl va judeca pentru asta, dar nu vom avea încredere în cel care ne prezintă o faptă rea chiar dacă el susține că intențiile sale au fost bune. ”[📚Saheeh al-Bukhaaree (2460)]

Avem mult mai multe narațiuni în care descoperim că profetul ﷺși tovarășii săi au luat imediat măsuri corective atunci când au văzut orice munkar (rau/ ceva greșit) și l-au mustrat pe făcătorul său. 

1.Prima dovada pentru asta este din Coran 3:110 : كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِٱلْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ ٱلْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِٱللَّهِ ۗ وَلَوْ ءَامَنَ أَهْلُ ٱلْكِتَـٰبِ لَكَانَ خَيْرًۭا لَّهُم ۚ مِّنْهُمُ ٱلْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ ٱلْفَـٰسِقُونَ

„Voi(adevărații credincioși în monoteism și adepții sunnei pe înțelesul predecesorilor bine călăuziți), sunteți cea mai bună comunitate care s-a ivit pentru oameni. Voi porunciți al-ma’ruf (ceea ce este drept, adică monoteismul și tot ceea ce Allah a rânduit) și opriți/interziceți al-munkar (politeism, necredință și tot ceea ce Allah a interzis, ceea ce este nedrept) și credeți în Allah. Iar dacă oamenii scripturii(evrei și creștini) ar fi crezut ar fi fost bine pentru ei. Printre ei se află unii care au credință (cei care acceptă islamul), dar cei mai mulți dintre ei sunt al-fasiqun (nelegiuiți, neascultătorii față de Allah)”. Coran 3:110

2. În bătălia de la Hunain, când cei care acceptaseră recent islamul, i-au spus profetului ﷺ să facă pentru ei dhaat anwaat (adică un copac prin care mushrikini (adoratorii de idoli) obișnuiau să caute binecuvântări), profetul ﷺ i-a mustrat și a spus că oamenii din această ummah(națiune musulmană)vor urma paşii greșiți oamenilor cărților (ahl al-kitaab – evrei și creștini). [📚Musnad Ahmad și Sunan al-Tirmidhee și clasificat ca „Sahiih” de Shaikh al-Albaanii] 

3. Când o persoană a ținut o predică în prezența profetului ﷺ și a făcut o greșeală în prezența acestuia, profetul ﷺ l-a mustrat arătând furia cu privire la acea greșeală. Când profetul ﷺ  a văzut, sau a auzit despre o greșeală, el își arăta furia, mai ales dacă avea legătură cu chestiuni de credință (‘aqiidah – principii fundamentale). 

4. Când un  bărbat i-a spus profetului ﷺ: „Orice voiește Allah și vrei și tu”, Profetul ﷺ l-a corectat spunând: „Mă faci egal cu Allah? Spuneți mai degrabă: „Orice voiește numai Allah.” [📚Musnad Ahmad și al-Adab al-Mufrad și clasificat ca „Sahiih” de Shaikh al-Albaanii(fie ca Allaah să aibă milă de el)] 

5. Abu Hurayrah (fie ca Allah să fie mulțumit de el) a spus: Mesagerul lui Allah ﷺ  a spus: „Oamenii vor continua să pună întrebări până când cineva va spune:„ Allah a creat universul, dar cine l-a creat pe Allah  „Oricine întâlnește așa ceva, să spună:„ Amantu Billaah (eu cred în Allah) ”.”

Mesagerul lui Allah ﷺ  a spus: „Shaytan va veni la unul dintre voi și va spune:„ Cine a creat cerul?  Cine a creat pământul? ’El va spune:‘ Allah ’” – apoi a menționat ceva similar (cu raportul anterior) și a adăugat „Și mesagerii Săi”.  [adică, amantu Billaah wa Rusulihi = Cred în Allah și în Mesagerii Săi]

În altă narațiune: Când va ajunge la acel stadiu, lasă-l să caute refugiu la Allah [să spună A’uudhu Billaahi minaş-şhaytaanir-ragiim – Caut refugiu la Allah de satana cel blestemat şi nu te mai gândi la asta. ”

6.Când un bărbat l-a întrebat pe Imaam Maalik (fie ca Allah să aibă milă de el ) despre cum s-a ridicat Allah peste tron (Istawa), imaam Maalik a răspuns: „Istawa (a se ridica) nu este necunoscut, este de neînțeles modul în care este făcut (cum), trebuie doar sa crezi în acest lucru este waajib/fard (obligatoriu) și a întreba despre acesta este bidʻah (inovație în religie) și nu cred că ești orice altceva decât un inovator. ” Apoi a poruncit ca bărbatul să fie izgonit.

7.Când Ibn Masʻuud a fost informat despre bidʻah al oamenilor care se adunaseră în masjid și numărau dhikr cu pietricele, el s-a apropiat de ei în masjid și i-a mustrat aspru.

8. Când unii i-au spus lui imaam Ahmad Ibn Hanbal că s-au simțit neliniștiți când îi critică pe oameni, el a răspuns: „Dacă ar fi să taci și eu să tac, cum ar ști oamenii  adevărul de falsitate?” Există mult mai multe narațiuni ca acestea  care subliniază importanța corectării greșelilor în beneficiul general al omenirii și nu a renunța la a face asta din cauza emoțiile oamenilor.

Concluzie:

Corectarea greșelilor este obligatorie și foarte importantă. Face parte din nasiihah (oferirea de sfaturi sincere) și interzicerea a ceea ce este rău, şi poruncirea de bine, dar ar trebui să ne amintim că Islamul nu înseamnă doar interzicerea a ceea ce este rău; ni se poruncește să impunem ceea ce este bun. Educația și instruirea nu sunt doar problema corectării greșelilor;  acestea implică, de asemenea, predarea și arătarea principiilor de bază ale religiei și regulile shari’ah și utilizarea diferitelor metode pentru a stabili aceste concepte cu fermitate în mintea și inima oamenilor, de exemplu, prin îndemnare, prin povestiri, prin discutarea incidentelor etc. 

Iar pentru cei care sunt corectați cand vine vorba de islam și li se aduc dovezi despre greșelile comise ar trebui să înteleagă ca nimeni nu îi judecă ci li se explică unde greșesc de dragul lui Allah și ar trebui sa spună Alhamdullilah, iar apoi Jazaka Allah kayran și să meargă să facă propriile lor cercetări pentru a fi siguri că nu fac greșeli, iar aici recomandat un alt articol:👇

Reacția unui credincios când cineva îi spune: „Allah și mesagerul Său Muhammadﷺ au spus”

Toate laudele și mulțumirile se datorează lui Allah, Domnul tuturor lumilor și fie ca binecuvântările și pacea Lui să fie asupra Profetului nostru Muhammad ﷺ și asupra urmașilor și companionilor săi. Allah știe cel mai bine, și succesul și ajutorul vin numai de la Allah!

Publicat de

Amena Ramona Crăciun 02/2016

AsSalam Alaykum warahmatulahy wabarakatuhu frați și surori în islam și buna ziua tuturor celor doritori să afle despre singurul lucru care le va aduce succes în viața aceasta și cea de după, islamul. Scopul meu este să arăt adevărul despre islam singura religie adevărata. Allah a trimis mesageri tuturor națiunilor de-a lungul timpului și mesajul principal era același "Nu există niciun Dumnezeu vrednic de adorare în afară de Allah așa că Adorați-L doar pe El." iar ultimul mesager trimis întregi omeniri până în ziua judecății a fost Muhammadﷺ.

Lasă un comentariu