Oamenii care au murit în timpul al-fatrah (perioada dintre mesingeri), Shaikh Ibn Baaz (fie ca Allah să aibă milă de el)

Shaikh Ibn Baaz: „Oamenii care au murit în timpul al-fatrah (perioada dintre mesingeri) vor fi testați în ziua judecății”

Shaikh Ibn Baaz(fie ca Allah să aibă milă de el) a spus:

* Opinia corectă [1] este că ahl al-fatrah (cei care nu au primit niciun mesaj sau mesager), vor fi testați în ziua judecății. Oricine se supune (Lui Allah Atotputernicului) va intra în paradis, iar cei care nu se supun (Lui) vor intra în Foc.

Sursa:

 الفوائد الجلية من دروس الشيخ ابن باز العلمية (ص 14)

Shaikh al-Albaanii,( fie ca Allah să aibă milă de el), Imaam Ibn Kathiir, (fie ca Allah să aibă milă de el) și alții au fost de aceeași părere.

[1] Aceasta este o problemă în care ulamaa(savanți islamici) au diferențiat, așa cum a arătat Imaam Ibn Kathiir (fie ca Allah  să aibă milă de el). El a discutat acest lucru în detaliu în Tafsiir,(explicația Coranului) spunând: „Aici apare o problemă asupra căreia savanții din vremurile anterioare și moderne nu au fost de acord, Allah să aibă milă de ei. Aceasta este problema copiilor care mor când sunt mici, iar părinții lor sunt necredincioși: ce se întâmplă cu ei, în același timp, ce se întâmplă cu nebunii, surzii, senilii și cei care mor în circumstanțele fatrah, când niciun mesaj nu a ajuns la ei. Mai multe ahaadiith-uri au fost narate pe acest subiect, pe care le voi cita aici cu ajutorul și sprijinul lui Allah.

Primul Hadeeth: de la Al-Aswad, Allah să fie mulțumit de el; Imaam Ahmad, (fie ca Allah să aibă milă de ei), a raportat de la Al-Aswad bin Sarii`că mesagerul lui Allah (fie ca pacea și binecuvântările lui Allah să fie asupra lui) a spus:

أَرْبَعَةٌ يَحْتَجُّونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ: رَجُلٌ أَصَمُّ لَا يَسْمَعُ شَيْئًا، وَرَجُلٌ أَحْمَقُ، وَرَجُلٌ هَرِمٌ، وَرَجُلٌ مَاتَ فِي فَتْرَةٍ، فَأَمَّا الْأَصَمُّ فَيَقُولُ: رَبِّ قَدْ جَاءَ الْإِسْلَامُ وَمَا أَسْمَعُ شَيْئًا، وَأَمَّا الْأَحْمَقُ فَيَقُولُ: رَبِّ قَدْ جَاءَ الْإِسْلَامُ وَالصِّبْيَانُ يَحْذِفُونِي بِالْبَعْرِ، وَأَمَّا الْهَرِمُ فَيَقُولُ: رَبِّ لَقَدْ جَاءَ الْإِسْلَامُ وَمَا أَعْقِلُ شَيْئًا، وَأَمَّا الَّذِي مَاتَ فِي الْفَتْرَةِ فَيَقُولُ: رَبِّ مَا أَتَانِي لَكَ رَسُولٌ. فَيَأْخُذُ مَوَاثِيقَهُمْ لِيُطِيعَنَّهُ، فَيُرْسِلُ إِلَيْهِمْ أَنِ ادْخُلُوا النَّارَ، فَوَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ، لَوْ دَخَلُوهَا لَكَانَتْ عَلَيْهِمْ بَرْدًا وَسَلَامًا

7„Sunt patru care vor prezenta cazul lor în ziua învierii: un om surd care nu a auzit nimic, un om nebun, un bărbat foarte bătrân și senil și un om care a murit în timpul fatrah. În ceea ce privește omul surd, el va spune: „Stăpâne, islamul a venit, dar nu am auzit nimic”. În ceea ce privește omul nebun, el va spune: „Stăpâne, islamul a venit și băieții tineri îmi aruncau bălegar de cămilă în mine.” În ceea ce privește bărbatul senil, el va spune: „O, Stăpâne, islamul a venit și nu am înțeles nimic.” În ceea ce privește cel care a murit în timpul fatrah, el va spune: „Stăpâne, niciun mesager de la Tine nu a venit la mine”. Allah Atotputernic va accepta promisiunea lor de ascultare față de El, atunci Cel Atotputernic le va trimite un cuvânt că ar trebui să intre în foc. Pe Cel în a cărui mână este sufletul lui Muhammad, dacă intră în el, va fi frumos și sigur pentru ei. „📚 (al-Tabaraanee (2/79) cu un „Saheeh” Sanad, Musnad Ahmad (16301), Ibn Hibbaan (1827) și clasat „Saheeh” de către Shaikh al-Albaanee în al-Saheehah (1434). De asemenea, a fost clasat drept „Saheeh” de Ibn al-Qayyim în Tariiq al-Hijratain (1/397) și clasat „Sahiih” de către Shaikh Muqbil din Sahiih al-Musnad (19)]

Există un raport similar cu un lanț de la Qataadah care a raportat de la Al-Hasan care a raportat de la de la Abu Rafi`de la Abu Hurairah, fie ca Allah să fie mulțumit de el, iar la final spune:

فَمَنْ دَخَلَهَا كَانَتْ عَلَيْهِ بَرْدًا وَسَلَامًا، وَمَنْ لَمْ يَدْخُلْهَا يُسْحَبُ إِلَيْهَا

„Oricine va intra în el, va vedea că este rece și sigur, iar cine nu va intra va fi târât în el.”📚 [Musnad Ahmad (16301), acest Hadeeth este, de asemenea, clasat ca „Saheeh” de către Shaikh al-Albaanii]

Acest lucru a fost, de asemenea, înregistrat și de Is-haaq bin Rahwayh de la Mu’adh bin Hisham și de Al-Bayhaqi în Al-I`tiqaad. El a spus: „Acesta este un lanț Sahiih.” A fost raportat de Ibn Geariir de la Hadiith of Ma’mar de la Hammam din Abu Hurairah, care l-a atribuit profetului  صلى الله عليه وسلم. Atunci Abu Hurairah,  a spus: „Recită, dacă vrei:

﴿…وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً﴾

{…Și nu vom pedepsi niciodată până când nu am trimis un mesager (pentru a da avertisment) Nobilul Coran 17:15} 

Acest lucru a fost relatat și de Ma’mar de la „Abdullaah bin Tawoos de la tatăl său, de la Abu Hurairah, dar este Mauqoof (nu a fost atribuit direct profetului,  صلى الله عليه وسلم.

Al doilea Hadeeth: de la Anas bin Maalik,(fie ca Allah să fie mulțumit de el):

Bin Yaziid Abaan a spus: Am spus lui Anas, (fie ca Allah să fie mulțumit de el:) O Abu Hamzah! Ce spuneți în ceea ce privește copiii mushriksrilor? El, fie ca Allah să fie mulțumit de el, a spus: mesagerul lui Allah,   صلى الله عليه وسلم a spus:

لَمْ تَكُنْ لَهُمْ سَيِّئَاتٌ، فَيُعَاقَبُوا بِهَا، فَيَكُونُوا مِنْ أَهْلِ النَّارِ، وَلَمْ تَكُنْ لَهُمْ حَسَنَاتٌ، فَيُجَازَوْا بِهَا فَيَكُونُوا مِنْ مُلُوكِ أَهْلِ الْجَنَّةِ، هُمْ خَدَمُ أَهْلِ الْجَنَّةِ

„Nu vor avea păcate pentru care să fie pedepsiți, astfel încât să fie locuitorii Focului; nici nu ar avea fapte bune pentru care ar fi recompensati, astfel încât să devină locuitorii Paradisului. Ei vor fi slujitorii oamenilor din Paradis. ”📚 [Abu Dawood al-Tayaalisee în Musnad (2225), Tabaraanee în Mu’jam al-Awsat (5355) și Mu’jam al-Kabeer (6993), al-Bazzaar (4516, 7466) și clasate drept „Sahiih li shawaahid ”(Autentic datorită lanțurilor de susținere) din al-Sahiihah (1468)]

Al treilea Hadeeth: de le Anas, ( fie ca Allah să fie mulțumit de el):

Anas, (fie ca Allah să fie mulțumit de el) a spus că profetul,  صلى الله عليه وسلم  a spus:

يؤتى بأربعة يوم القيامة، بالمولود وبالمعتوه وبمن مات في الفترة والشيخ الفاني، كلهم يتكلم بحجته، فيقول الرب تبارك وتعالى لعنق من النار: ابرز، فيقول لهم: إني كنت أبعث إلى عبادي رسلا من أنفسهم، وإني رسول نفسي إليكم، ادخلوا هذه، فيقول من كتب عليه الشقاء: يا رب! أين ندخلها ومنها كنا نفر؟ قال: من كتب عليه السعادة يمضي فيقتحم فيها مسرعا، قال: فيقول تبارك وتعالى : أنتم لرسلي أشد تكذيبا ومعصية، فيدخل هؤلاء الجنة، وهؤلاء النار

„Patru tipuri de oameni vor veni în ziua judecății: pruncul, nebunul, cel care a murit în timpul al-fatrah și un bărbat foarte bătrân și senil. Fiecare își va prezenta cazul. Allah Atotputernic va spune la gâtul din focul iadului: {Scoală-te!} Și El Atotputernic le va spune: {Obisnuiam sa trimit mesageri pentru sclavilor mei dintre ei și sunt Eu un Mesager de la Mine însumi. Așa că intrați în acest (foc).} Deci cei pentru care a fost scrisă suferința vor spune: O, Doamne! Cum ar trebui să facem acest lucru, în timp ce de asta încercăm să fugim? În ceea ce privește cei pentru care a fost scrisă fericirea, vor merge spre el (pentru a intra în el). Allah Binecuvântat și Înălțat va spune: {Tu (ai fi fost) mai sever în negarea și nesupunerea Mesagerilor Mei.} Deci cei (care au alergat să intre în foc) vor fi făcuți să intre în jannah și cei (care s-au plâns) vor fi făcuți să intra în infern.”📚 [Musnad al-Bazzaar (7594), Musnad Abu Yu`la (4224) și Shaikh al-Albaanee au spus că Hadeeth cu acest lanț este „Dha`eef”, dar există și alte Ahaadiith-uri pentru a ridica nivelul acestui Hadeeth (cum ar fi primul Hadeeth al lui Al-Aswad, (fie ca Allah să fie mulțumit de el), vezi al-Saheehah (2468).]

Al patrulea Hadeeth: de la bin-Aazib al-Baraa, (fie ca Allah să fie mulțumit de el):

Al-Haafidh Abu Yu’ (fie ca Allah să fie mulțumit de el) a spus: profetul,  صلى الله عليه وسلم a fost întrebat despre copiii credincioșilor. El, a spus:

هم مع آبائهم

„Vor fi alături de tații lor”, iar el a fost întrebat despre copiii mushhriksilor, El, a spus:

هم مع آبائهم

„Vor fi cu tații lor.” Ei au spus: „O, Mesager al lui Allah, صلى الله عليه وسلم.Nu au făcut nimic? El, صلى الله عليه وسلم, a spus:

الله أعلم بهم

„Ei (urmașii kuffaarului) vor fi cu tații lor.” Am spus: O mesager al lui Allah! Fără să facă vreo acțiune (greșită)? El , صلى الله عليه وسلم, a spus :

اللهُ عَزَّ وَجَلَّ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا عَامِلِينَ

„Atotputernicul Allah știe cel mai bine ce ar fi făcut.”📚 [Musnad Ahmad (24545), dar Hadeeth cu acest lanț este „Dha`eef”.]

În Sahiihain există un hadiith similar pe autoritatea lui Abu Hurairah și a lui Ibn ‘Abbaas, fie ca Allah  să fie mulțumit de ei, dar fără fraza: „urmașii păgânilor vor fi cu tații lor ”.

Abu Hurairah, (fie ca Allah  să fie mulțumit de el) a spus că profetul, صلى الله عليه وسلم, a fost întrebat despre urmașii păgânilor (Mushrikeen); deci el, صلى الله عليه وسلم , a spus:

اللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا عَامِلِينَ

„Allah știe ce fel de fapte ar fi făcut.” 📚[Sahih al-Bukhari (1384, 6598) și Saheeh Muslim (6933)]

Povestit Ibn ‘Abbaas, fie ca Allah să fie mulțumit de ei: Mesagerul lui Allah, , صلى الله عليه وسلم a fost întrebat despre copiii păgânilor (mushrikiin). Profetul, صلى الله عليه وسلم a răspuns:

اللَّهُ إِذْ خَلَقَهُمْ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا عَامِلِينَ

„De când Allah i-a creat, El știe ce fel de fapte ar fi făcut.”📚 [Sahiih al-Bukhaarii (1383, 6597)]]]]

Al cincilea Hadith: narat de Thawbaan, Allah să fie mulțumit de el: Al-Haafidh Abu Bakr al-Bazzaar a raportat în Musnad-ul său pe autoritatea lui Thawbaan, fie ca Allah să fie mulțumit cu el că Profetul ﷺ , a spus:

إذا كان يوم القيامة، جاء أهل الجاهلية يحملون أوثانهم على ظهورهم فيسألهم ربهم، فيقولون: ربنا لم ترسل إلينا رسولا ولم يأتنا لك أمر، ولو أرسلت إلينا رسولا لكنا أطوع عبادك، فيقول لهم ربهم: أرأيتم إن أمرتكم بأمر تطيعوني؟ فيقولون: نعم، فيأمرهم أن يعمدوا إلى جهنم فيدخلوها، فينطلقون حتى إذا دنوا منها وجدوا لها تغيظًا وزفيرًا، فرجعوا إلى ربهم فيقولون: ربنا أخرجنا -أو: أجرنا-منها، فيقول لهم: ألم تزعموا أني إن أمرتكم بأمر تطيعوني؟ فيأخذ على ذلك مواثيقهم. فيقول: اعمدوا إليها، فادخلوها. فينطلقون حتى إذا رأوها فَرِقوا ورجعوا، فقالوا: ربنا فَرِقنا منها، ولا نستطيع أن ندخلها فيقول: ادخلوها داخرين. فقال نبي الله صلى الله عليه وسلم: لو دخلوها أول مرة كانت عليهم بردًا وسلامًا.

„Când va fi ziua judecății, oamenii din zilele ignoranței vor veni purtând idoli pe spatele lor. Domnul lor îi va întreba (în al-Zuhd din Ibn al-Mubaarak este): Allah îi va întreba: {Ce ai folosit pentru adorare?}) Și ei vor spune: O, Domnul nostru! Nu ne-ai trimis mesageri și nici nu am primit porunci de la Tine. Dacă ne-ai fi trimis mesagerul, am fi fost slujitorii tăi ascultători. Domnul lor le va spune: {Dacă vă poruncesc cu o sarcină, Mă veți asculta?} Ei vor spune: Da! Li se va porunci să meargă spre focul iadului și să intre în el. Ei vor merge spre el până când se vor apropia de el, vor auzi furie și urlete. Ei se vor întoarce la Domnul lor spunând: O, Domnul nostru! Scoate-ne din el. El Atotputernic le va spune: {Nu mi-ați spus mie că, dacă vă poruncesc o sarcină, Mă veți asculta?} El va lua o promisiune de la ei și le va spune: {Du-te și intră în el} vor dori (din nou) să meargă spre el până când îl vor vedea, se vor dispersa și se vor întoarce înapoi. Ei vor spune: O, Domnul nostru! Distanțează-ne de el pentru că nu putem intra. El Atotputernic va spune: {Intrați umili} ”Profetul, ﷺ  a spus:„ Dacă ar fi intrat în el prima dată, l-ar fi găsit rece și sigur (pentru ei) ”📚[Musnad al-Bazzaar (4169), iar cuvintele din paranteze provin din al-Zuhd (1323) din Ibn al-Mubaarak. Al-Haakim a raportat-o și în al-Mustadrak (8390) și a spus: „Este Sahiih conform condițiilor al-Bukhaaree și Muslim, dar nu au raportat-o” și al-Dhahabee a fost de acord cu el.)

Al șaselea hadith: de la Abu Sa`eed al-Khudree, fie ca Allah să fie mulțumit de el:

Imaam al-Dhuhlee a raportat pe autoritate lui Abu Sa`eed al-Khudree că Profetul, ﷺ  a spus:

الهالك في الفترة والمعتوه والمولود: يقول الهالك في الفترة: لم يأتني كتاب، ويقول المعتوه: رب، لم تجعل لي عقلا أعقل به خيرًا ولا شرًا، ويقول المولود: رب لم أدرك العقل فترفع  لهم نار فيقال لهم  : ردوها [وفي رواية أَوِ ادْخُلُوهَا]، قال: فيردها من كان في علم الله سعيدًا لو أدرك العمل، ويمسك عنها من كان في علم الله شقيا لو أدرك العمل، فيقول: إياي عصيتم، فكيف لو أن رسلي أتتكم؟

„(În privința) celui care a murit în timpul al-Fatrah, nebunul și pruncul. Cel care a murit în timpul Fatrah va spune: Nici o carte nu a ajuns la mine. Nebunul va spune: O, Doamne! Nu mi-ai dat un intelect solid pentru a putea distinge ceea ce este bine și ceea ce este rău. Pruncul va spune: O, Doamne! Nu am ajuns la adolescență. Atunci focul va fi aprins pentru ei și li se va spune: {Intrați în el! } „. Profetul, ﷺ  a spus: „Deci, cei care au fost în cunoștința lui Allah dintre oamenii de succes – dacă li s-ar fi dat șansa să acționeze (în această lume) – vor intra în el (și nu li se va întâmpla niciun rău) și aceia care erau în cunoștința lui Allah din partea oamenilor necredincioși – dacă li s-a oferit șansa de a acționa (în această lume) – se vor da înapoi (de la intrarea în el). El Atotputernicul va spune (celor care nu au intrat): {Nu mă asculți pe Mine (acum), deci cum ai fi dacă mesagerii mei ar veni la voi?} ”[Al-Bazzaar a raportat-o și a spus: Nu știm de altă rută pentru acest hadith de la Abu Sa`eed, fie ca Allah să fie mulțumit de el, cu excepția rutei al-Fudhail din „Attiyyah din Abu Sa`eed, iar„ Attiyyah este „Dha`eef”, vezi al-Saheehah (5/604) de Shaikh al-Albaanee)

Al șaptelea hadith: de la Mu`aadh ibn Jabal, fie ca Allah să fie mulțumit de el:

Pe autoritatea lui Mu`aadh ibn Jabal (fie ca Allah să aibă milă de el ), că profetul ﷺ   a spus:

يؤتى يوم القيامة بالممسوخ عقلا وبالهالك في الفترة، وبالهالك صغيرًا. فيقول الممسوخ: يا رب، لو آتيتني عقلا ما كان  من آتيته عقلا بأسعد مني -وذكر في الهالك في الفترة والصغير نحو ذلك-فيقول الرب عز وجل: إني آمركم بأمر فتطيعوني؟ فيقولون: نعم، فيقول: اذهبوا فادخلوا النار – قال: ولو دخلوها ما ضرّتهم- فتخرج عليهم قوابص، فيظنون أنها قد أهلكت ما خلق الله من شيء، فيرجعون سراعًا، ثم يأمرهم الثانية فيرجعون كذلك، فيقول الرب عزّ وجل: قبل أن أخلقكم علمت ما أنتم عاملون، وعلى علمي خلقتكم، ضميهم، فتأخذهم النار

„În ziua Judecății va veni o persoană nebună, cea care a murit în timpul al-fatrah și cea care a murit în copilărie. Nebunul va spune: Domnul meu! Dacă mi-ai fi dat inteligență, nimeni căruia i-ai dat inteligență nu ar fi avut la fel de mult succes ca mine. Cel care a murit în timpul al-fatrah și în copilărie va spune la fel ca acesta. Allah Atotputernicul va spune: {Îți voi porunci o sarcină, Mă vei asculta?} Ei vor spune: Da! El Atotputernicul va spune: {Du-te și intră în foc.} „El ﷺ, a spus:„ Dacă vor intra în el, nu li se va întâmpla niciun rău. Vor vedea un foc atât de mare încât vor crede că tot ceea ce Allah Atotputernicul a creat va pieri. Se vor întoarce în grabă. Li se va porunci a doua oară, dar se vor întoarce în mod similar. Allah Atotputernic va spune: {Chiar înainte să te creez, știam ce vei face; și după cunoștința Mea te-am creat.} Ei vor fi adunați și focul îi va înghiți. ” 📚[al-Tabaraanee în al-Awsat (7955), al-Kabeer (158), iar în lanțul său se află „Amr bin Waaqid iar Imaam al-Bukhaaree l-a respins hadith-ul pentru ca a zis ca Amr bin Waaqid a fost acuzat că a mințit , vezi al-Saheehah (5 / 604-605))

Al optulea hadith: de la Abu Hurairah, (fie ca Allah să fie mulțumit de el) și a fost deja menționat împreună cu hadith de la-Aswad (fie ca Allah să fie mulțumit cu el).

Abu Hurairah (fie ca Allah  să fie mulțumit de el), a spus că mesagerul lui Allah, ﷺ  a spus:

كُلُّ مَوْلُودٍ يُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ، فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ أَوْ يُنَصِّرَانِهِ أَوْ يُمَجِّسَانِهِ، كَمَا تُنْتِجُ الْبَهِيمَةُ بَهِيمَةً جَمْعَاءَ، هَلْ تُحِسُّونَ فِيهَا مِنْ جَدْعَاءَ؟

„Fiecare nou-născut este născut într-o stare de fitrah (starea naturală a omului), apoi părinții lui îl transformă în evreu sau creștin sau zoroastrian, în timp ce animalele produc animale întregi – vezi vreunul care se naște mutilat (cu ceva care lipsește) ”📚[Saheeh al-Bukhaaree (1358, 1359, 1385, 4775)] Conform unui raport, ei au spus:„ O mesager al lui Allah, ce zici de cei care mor când sunt mici? ” El ﷺ  a spus:

اللهُ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا عَامِلِين

„Allah știe cel mai bine ce ar fi făcut”. [Saheeh al-Bukhaaree (1383, 1384, 6597, 6598, 6599) și Saheeh Muslim (6428, 6430, 6432, 6433))

Imaam Ahmad a raportat de la Abu Hurairah, (fie ca Allah să fie mulțumit de el)că profetul, fie ca Allah să-l binecuvânteze și să-i acorde pace, a spus:

ذَرَارِيُّ الْمُسْلِمِينَ فِي الْجَنَّةِ يَكْفُلُهُمْ إِبْرَاهِيمُ عَلَيْهِ السَّلَام

„Copiii musulmanilor se află în paradis, fiind îngrijiți de Ibraaheem(pacea să fie asupra lui).” 📚[Musnad Ahmad (16/140) și calificat drept „Hasan” de către Shaikh al-Albaanee din al-Saheehah (603, 1467))

În Saheeh Muslim este raportat de la ‘Iyaadh (fie ca Allah să fie mulțumit cu el) că mesagerul lui Allah ﷺ  a spus:

إِنِّي خَلَقْتُ عِبَادِي حُنَفَاء

{Am creat pe slujitorii mei ca Hunafaa ”(având o înclinație naturală spre adorarea lui Allah numai)} [Saheeh Muslim (6853)]

Al nouălea Hadeeth: de la Samurah (fie ca Allah să fie mulțumit de el):

În cartea sa Al-Mustakhraj `alaa Al-Bukharee, Al-Haafidh Abu Bakr Al-Baraqaanee a înregistrat hadith de la` Awf Al-A`rabee, de la Abu Raja ‘Al-ʻUtardi de la Samurah, profetul ﷺ , a spus:

كُلُّ مَوْلُودٍ يُولَدُ عَلَى الْفِطْرَة

„Fiecare nou-născut se naște într-o stare de fitrah”. Oamenii i-au strigat: „Mesager al lui Allah! Dar copiii idolatrilor? ” El ﷺ , a spus:

وَأَوْلَادُ الْمُشْرِكِين

„Și copiii idolatrilor”.📚 (Al-Mustakhraj `alaa Al-Bukharee al-Baraqaanee)

At-Tabarani a raportat că Samurah a spus: „L-am întrebat pe mesagerul lui Allah despre copiii idolatorilor, iar el, pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa, a spus:

هُمْ خَدَمُ أَهْلِ الْجَنَّة

„Ei sunt slujitorii oamenilor din paradis”. [al-Bazzaar (4516), al-Tabaraanee în al-Awsat (2045) și al-Kabeer (6993). Este asemănător cu hadith lui Anas (fie ca Allah să fie  mulțumit cu el) (al doilea hadith), vezi al-Saheehah (1468))

Al zecelea hadith: de la unchiul patern al lui Hasnaa 

Imaam Ahmad a relatat că Mu’aawiyah, Hasnaa’ bint Mu’aawiyah, de la Bani Suraym, a spus că unchiul ei patern i-a spus: „Am spus: O mesager al lui Allah! Cine este în Paradis? Elﷺa spus:

النَّبِيُّ فِي الْجَنَّةِ، وَالشَّهِيدُ فِي الْجَنَّةِ، وَالْمَوْلُودُ فِي الْجَنَّةِ، وَالْوَئِيدُ فِي الْجَنَّة

„Profeții sunt în paradis, martirii sunt în paradis, pruncii sunt în paradis și fetele care au fost îngropate în viață sunt în paradis.” [Musnad Ahmad (20583, 20585), Sunan Abu Dawood (2521) și calificat drept „Saheeh” de Shaikh al-Albaanee]

A. Dintre savanți sunt cei care au înclinat spre al-Tawaqquf (adică să nu mai continue în această chestiune și să spună: „Allah știe cel mai bine – așa cum se raportează în al-Bukhaarii și Muslim (vezi secțiunea de sub al patrulea hadith.)

B. Există cei care au afirmat pentru ei jannah datorită hadith-ului lung din Samurah bin Jundub raportată în Saheeh al-Bukhaarii: În care profetul ﷺ , a narat despre visul cu cei doi îngeri care l-au informat:

وَأَمَّا الرَّجُلُ الطَّوِيلُ الَّذِي فِي الرَّوْضَةِ فَإِنَّهُ إِبْرَاهِيمُ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأَمَّا الوِلْدَانُ الَّذِينَ حَوْلَهُ فَكُلُّ مَوْلُودٍ مَاتَ عَلَى الفِطْرَةِ

iar bărbatul înalt pe care l-ai văzut în grădină este Ibraahiim, pace să fie asupra lui și copiii din jurul său sunt acei copii care mor în timpul al-fatrah. ” Naratorul a adăugat: Unii musulmani l-au întrebat pe profet ﷺ , „Mesager al lui Allah! Cum rămâne cu copiii mushiștilor (păgâni)? „Profetul ﷺ , a răspuns:

وَأَوْلاَدُ المُشْرِكِينَ،

„(Da) și, de asemenea, copiii păgânilor (vor fi printre ei).” [Saheeh al-Bukhaaree (7047)]

C. Și printre aceștia sunt cei care au spus că ei (copiii păgânilor) vor fi în foc datorită spuselor Profetului, fie ca Allah să-l binecuvânteze și să-i acorde pace:

هم مع آبائهم

„Sunt cu tații lor”.

D. Și printre aceștia sunt care au înclinat la părerea că vor fi testate în ziua judecății. Oricine se supune va intra în Jannah – și va deveni evident (pentru oameni) despre cunoștințele lui Allah dinainte despre cine vor fi cei de succes; iar cei care nu vor asculta, vor intra în foc, umiliți – și va deveni evident (pentru oameni) despre cunoștințele lui Allah dinainte despre cei care vor fi învinși.

Și această părere (adică faptul că oamenii vor fi testați), adună în ea toate (celelalte) dovezi și toate cele anterioare citate ahaadith mărturisesc unul pentru celălalt. Aceasta este opinia pe care Shaikh Abu al-Hasan ‘Alee al-Ash’aree a povestit-o de la savanții lui Ahl al-Sunnah wal-Jamaa`ah. Aceasta este opinia pe care al-Haafidh al-Baihaqii a susținut-o în „Kitaab al-„ Itiqaad ”și, în mod similar, alți savanți au avut aceeași părere.

Îndepărtarea îndoielilor cu privire la ahaadiith din „Test”:

Imaam Ibn Katheer, fie ca Allah să aibă milă de el, continuă: Shaikh Abu `Umar bin` Abdul-Barr al-Nimaree, după ce a menționat testul menționat mai sus în  hadith, a spus: Hadeeth-ul cu acest subiect nu este puternic și nici nu pot fi folosite ca dovezi și oamenii cunoscători l-au respins, deoarece aakhirah (ziua judecății) este locul recompensării și nu locul acțiunii și testelor. Cum pot oamenii să fie testați cu cei împovărați să intre în focul pe care nu-l pot suporta, pentru că Allah nu împovărează un suflet mai mult decât poate suporta ?!

Răspunsul:

În ceea ce privește afirmația sa despre autenticitatea ahaadeeth-ului în acest subiect: Atunci (ar trebui să se știe) că există ahaadeeth care sunt „Saheeh”, întrucât mai mulți savanți au spus asta, iar de la ei sunt haadeeth-urile care sunt „Hasan”. și apoi există haadeeth-uri care sunt „Dha`eef” (slabe în ele însuși), dar care pot fi ridicate la nivelul „Saheeh” sau „Hasan” (datorită lanțurilor de susținere). Așadar, atunci când haadeeth-urile în cadrul unui capitol se consolidează reciproc, atunci pe baza acestui lucru, s-au stabilit dovezi în consecință. În ceea ce privește afirmația sa: „Aakhirah este locul doar pentru recompensare”, atunci nu există nici o îndoială că acesta este într-adevăr locul pentru recompensare. Însă nu dezminte sarcinile care vor fi aduse oamenilor din câmpie înainte de a intra în Jannah – așa cum a povestit Shaikh Abu al-Hasan al-Ash`aree din Madhhab din Ahl al-Sunnah wal-Jamaa`ah că, copiii (mushriks/necredincisilor) vor fi testați. Mai mult, Allah a spus:

﴿يَوْمَ يُكْشَفُ عَنْ سَاقٍ وَيُدْعَوْنَ إِلَى السُّجُودِ﴾

„(Amintiți-vă) Ziua în care fluierul piciorului va fi dezgolit (adică ziua învierii) și ei vor fi chemați să se prosterneze (în fața lui Allah), dar ei (ipocriții și necredincioși) nu vor putea face acest lucru.”. (Surah al-Qalam (68):42]

Și este dovedit și de sunnah în cele două Saheeh și în altele decât ele, credincioșii se vor prosterna lui Allah Atotputernic în ziua judecății. Dar, în ceea ce privește ipocriții,și necredincioși nu vor putea face acest lucru și coloana lor vertebrală va deveni ca un os, ori de câte ori vor încerca să se prosterneze, gâturile lor nu se vor îndoi.

Și narațiunea din Saheehain (al-Bukhaaree și Muslim) despre omul care va fi ultimul scos din focul iadului și Allah Atotputernicul va lua un jurământ de la el că nu-i va cere lui Allah mai mult decât stagiul în care deja este (dar el îi va cere lui Allah din ce în ce mai mult) și acest lucru se va repeta de câteva ori. Atunci Allah Atotputernic va spune:

يا ابن آدم، ما أغدرك!

„O, fiul lui Adam! „Cât de trădător ești!” Atunci Allah Atotputernic îi va permite să intre în Jannah.

[Nota traducătorului: Aceasta face parte din Hadeeth lung: povestit de Abu Hurairah (Allah să fie mulțumit de e)l: profetul ﷺ , a spus:

„Atunci când Allah a terminat judecățile Sale între creațiile sale, un om va fi lăsat între iad și paradis și va fi ultimul om scos din iad care va intra în paradis. El se va confrunta cu iadul și va spune: „O, Allah! Întoarce-mi fața de la foc în timp ce vântul lui m-a uscat și aburul lui m-a ars. ‘ Allah îl va întreba: „Vei mai cere ceva în cazul în care această favoare îți va fi acordată?” El va spune: „Nu, jur pe Puterea (Onoarea) Ta!” Și îi va da lui Allah ce va face parte din gajuri și legământuri (va promite lui Allah că nu va cere mai mult), Allah îi va întoarce fața din foc. Când va fi cu fața către paradis și îi va vedea farmecul, va rămâne tăcut atâta timp cât Allah va vrea. Apoi el va spune atunci: „O, Domnul meu! Lasă-mă să merg la poarta paradisului. Allah îl va întreba: „Nu ți-am luat angajamentul și ai promis (în acest sens) că nu vei solicita nimic mai mult decât ceea ce ai cerut la început?” El va spune: „O, Domnul meu! Nu mă face cel mai nenorocit dintre făpturile Tale. ” Allah va spune: „Dacă această cerere este acceptată, atunci veți cere altceva?” El va spune: „Nu! Jur pe puterea Ta! Nu voi mai cere nimic. Și îi va da lui Allah ce va face parte din gajuri și legământuri. Allah îl va lăsa apoi să se ducă la poarta Paradisului. După ce va ajunge atunci și va vedea viața, farmecul și plăcerea, el va rămâne liniștit, atâta timp cât Allah dorește și apoi va spune: „O, Domnul meu! Lasă-mă să intru în Paradis. Allah va spune: Domnul să fie milostiv cu tine, fiu al lui Adam! Cât de trădător ești! Nu ai făcut legământuri și ai promis că nu vei mai cere nimic decat ceea ce ți s-a dat? El va spune: „O, Domnul meu! Nu mă face cel mai nenorocit dintre făpturile Tale. ‘ Şi, Allah va râde și îi va permite să intre în paradis și îi va cere să solicite cât de mult îi place. El va face acest lucru până când toate dorințele sale vor fi îndeplinite. Atunci Allah va spune: „Cere mai multe astfel de lucruri”. Allah îi va aminti de toate dorințele și poftele sale care au fost îndeplinite; Allah va spune „Toate acestea vă sunt acordate și o cantitate similară în afară de aceasta.” 📚[Saheeh al-Bukhaaree (806, 6573, 7437) și Saheeh Muslim (358, 7078) și este, de asemenea, raportat pe autoritatea lui Abdullaah Ibn Mas’uud, Allah să fie mulțumit de el în Saheeh al-Bukhaaree (6571, 7511) și Saheeh Muslim (308, 309, 310), iar în Saheehain este consemnat și pe autoritatea lui Abu Dharr și Abu Sa’iid al-Khudrii, fie ca Allah să fie mulțumit de amândoi ]]

Și în ceea ce privește zicerea lui: „Cum vor fi împovărați să intre în foc pentru care este peste capacitatea lor de a suporta?” Această afirmație nu afectează autenticitatea hadith-ului, pentru că Allah Atotputernic va porunci sclavilor Săi să treacă peste pod în ziua judecății și vor fi puși peste focul iadului – care va fi mai ascuțit decât sabia și mai subțire decât un păr. Credincioșii – în funcție de faptele lor bune – vor trece peste el precum lumina sau vântul sau ca plimbarea pe un cal rapid, vor alerga, unii se vor plimba și vor fi alții care se vor înghesui peste el, iar alții vor cădea mai întâi în foc. Testul discutat în ahaadiith anterior nu este atât de sever ca acesta (traversarea podului). Mai degrabă traversarea podului va fi mai dificilă decât testul.

Mai mult, se confirmă din sunnah că Dajjaal(falsul mesia) va avea cu el paradisul și focul. El va porunci credincioșilor să intre în foc, iar celor care intră în el, focul va fi rece și sigur pentru ei. Acest lucru este asemenea cu acesta.

Mai mult, Allah Atotputernicul a poruncit lui Banii Israa’sil(copii lui Israel) să se omoare reciproc. Așa că s-au ucis între ei – în măsura în care se spune că într-o zi, șaptezeci de mii au fost uciși – o persoană care și-a ucis tatăl și fratele și aceasta a fost o pedeapsă pentru adorarea vițelului. Aceasta este, de asemenea, o povară mai mare, mai mult decât o poate suporta cineva – mai împovărătoare decât cea menționată în hadeiith (a testului).

Secțiunea a doua :

Din moment ce am explicat cele de mai sus acum mai rămâne faptul că savanții au diferențiat față de pruncii Kuffaarilor (necredinciosilor):

Prima opinie: Unii au spus: Vor fi în Jannah și își iau dovezile de la hadeethul lui Samurah, în care profetul ﷺ  l-au văzut pe Ibraaheem (pacea să fie asupra sa, cu copiii musulmanilor), precum și cu copiii mushiștilor, precum și ceea ce am menționat despre hadiith (în Musnad), Imaam Ahmad de la Hasnaa ‘, care a raportat de la unchiul ei că profetul ﷺ, că (fiecare) prunc este în Jannah. Și acest raționament este corect, dar ahaadeeth-ul testului este mai specific decât acesta. Din cunoașterea lui Allah despre cine îl va asculta, El Cel Atotputernic le-a creat sufletele în Barzakh cu Ibraaheem (pace să fie asupra lui) și copiilor musulmanilor, celor care au murit în timpul al-fatrah. Și din cunosterea Sa despre cei care nu vor asculta, El Cel Atotputernic le va porunci în ziua judecății să fie băgați în foc, așa cum rezultă din ahaadeeth despre încercare. Abu al-Hasan al-Ash`aree a raportat de la (savanții) Ahl al-Sunnah wal-Jamaa`ah, iar printre aceștia sunt cei care au spus că vor fi în paradis și atunci sunt cei care au spus că vor fi slujitorii oamenilor din paradis așa cum a fost relatat în hadeeth-ul lui Anas de către Abu Dawood al-Tayaalisee și este „Dha`eef” [Nota traducătorului: hadith este Dha’iif (slab) în sine dar Imaam Ibn Katheer a subliniat, cu diferite rute care o susțin atinge nivelul „Saheeh li ghairihee” vezi al doilea Hadith]. Și Allah știe cel mai bine.

A doua opinie: Vor fi cu tații lor în foc. Și își iau dovezi din ceea ce Imaam Ahmad a raportat de la hadith lui Abdullaah bin Abu Qais că a întrebat `Aaishah despre copiii Kuffaarului și ea a spus că profetul ﷺ  a spus:

هم مع آبائهم

„Ei (urmașii Kuffaarului) vor fi cu părinții lor”. Am spus: O mesager al lui Allah! Fără să facă vreo acțiune (greșită)? El  ﷺ a spus:

اللهُ عَزَّ وَجَلَّ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا عَامِلِينَ

„Allah Atotputernicul știe cel mai bine ce ar fi făcut”. [Musnad Ahmad (24545), dar hadith cu acest lanț este „Dha’iif”.)

Iar Abu Dawood l-a raportat un hadith pe autoritatea lui Aaisha (fie ca Allah să fie mulțumit de ea), care l-a întrebat pe  profetul ﷺ  , despre urmașii credincioșilor, iar el  a spus:

هم من آبائهم

„Sunt alături de părinții lor”. Am întrebat: Mesager al lui Allah! Deși nu au făcut nimic? El, a răspuns:

الله أعلم بما كانوا عاملين

„Allah știe cel mai bine ce ar fi făcut”. Am întrebat: ce se întâmplă cu urmașii muschiilor? El, a răspuns:

من آبائهم

„Sunt alături de părinții lor”. Am întrebat: Mesager al lui Allah! Deși nu au făcut nimic? El, a răspuns:

الله أعلم بما كانوا عاملين

„Allah știe cel mai bine ce ar fi făcut”. 📚[Sunan Abu Dawood (4712) și calificat ca „Saheeh” de Shaikh al-Albaanee]

Imaam Ahmad a raportat, de asemenea, într-un hadith despre autoritatea lui „Aaisha (fie ca Allah să fie mulțumit de ea), că a menționat profetului ﷺ  în legătură cu copiii mushiștilor. El, a spus:

إن شئت أسمعتك تضاغيهم في النار

„Dacă doriți, vă pot face să auziți strigătele lor în foc.”📚 [Musnad Ahmad (25743), dar acest hadith este „Maudhoo` (Fabricat) vezi Al-Dha`eefah din Shaikh al-Albaanee (3898))

Abdullaah, fiul lui Imaam Ahmad, a raportat pe autoritatea lui ‘Alii (Ibn Abu Taalib), fie ca Allah să fie mulțumit de el, a spus: Khadeejah, fie ca Allah să fie mulțumit cu ea, a cerut mesagerul lui Allah ﷺ   despre cei doi fii ai ei care au murit în Jaahiliyyah. El,  ﷺ a spus:

هما في النار

„Sunt în foc”. (Alee, fie ca Allah să fie mulțumit de el) a spus: Când profetul ﷺ  a văzut semnul neplăcerii pe fața ei, El a spus:

لو رأيت مكانهما لأبغضتهما

„Dacă ai vedea locul lor în foc, i-ai fi urât.” Ea a spus: Ce zici de fiul meu de la tine? El, a spus:

في الجنة

„Este în Jannah”. (Alii) a spus: Atunci mesagerul lui Allah ﷺ  a spus:

إن المؤمنين وأولادهم في الجنة، وإن المشركين وأولادهم في النار

„Adevărat! Credincioșii și copiii lor vor fi în Jannah și Mushriks și copiii lor vor fi în foc „. El, apoi a recitat:

﴿وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُم بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ﴾

„Și cei care au crezut și ai căror urmași i-au urmat în credință – Vom fi alături de ei urmașii lor” [Surah Toor (52): 21]

Ibn Katheer a spus: Acest Hadeeth este ciudat, căci Muhammad bin `Uthmaan (unul dintre naratori) este„ Majhool ”(starea lui de fapt nu este cunoscută), iar Shaikh Zaadaan (un alt narator) nu l-a întâlnit pe Alee (adică lanțul acestei narațiuni este rupt) și Allah știe cel mai bine. [al-Dhahabee a calificat această relatare ca „Munkar” (fără bază) în Meezaan al-`Itidaal (3/642) și de al-Albaanee în al-Dha`eefah (5791). Șahik al-Albaanee a mai spus că lanțul său este rupt în Takhreej Mishkaat al-Maasaabeeh (113))

Abu Dawood a raportat în Sunanul său despre autoritatea lui Ibn Mas`ood, (fie ca Allah să fie mulțumit de el), că Mesagerul lui Allah, fie ca Allah să-l binecuvânteze și să-i ofere pace, a spus:

الوائدة والموءودة في النار

„Femeia care își îngropă  fetița nou-născută vie și fata îngropată în viață, amândouă vor merge în Iad”. [Sunan Abu Dawood (4717) și clasificat ca „Saheeh” de Shaikh al-Albaanee.)

Și un grup (de erudiți) au raportat pe autoritatea lui Salam bin Qais al-Ashja`ee (fie ca Allah să fie mulțumit de el) cel care a spus: Eu și fratele meu am fost la Profet ﷺ  și i-am spus: Mama noastră a murit în Jaahiliyyah și obișnuia să cinstească oaspetele și să mențină legături de rudenie și aveam o soră în Jaahiliyyah care nu a atins pubertatea. El,ﷺ , a spus:

الوائدة والموءودة في النار، إلا أن تدرك الوائدة الإسلام، فتسلم

„Femeia care își îngropă fetița nou-născută vie și fata îngropată în viață vor merge în Iad, cu excepția situației în care femeia va afla despre Islaam (și ea îl acceptă), atunci Allah o va ierta.”

Ibn Katheer a spus: lanțul acestei narațiuni este „Hasan”. [A fost clasificat ca „Saheeh” de către Shaikh Muqbil în Saheeh al-Musnad (453) și Shaikh al-Albaanee în Saheeh al-Jaami` (7143) fie ca Allah să fie mulțumit de ei]

A treia opinie: „Tawaqquf” (oprindu-se și atribuind cunoștințele sale numai lui Allah) și bazându-se pe zicerea profetului ﷺ : „Allah știe cel mai bine ce ar fi făcut ei”. Și acest lucru este în Saheehain de la hadith-ul  lui Ibn `Abbaas (fie ca Allah sa fie multumit de el)care a spus: Mesagerul lui Allah, ﷺ a fost întrebat despre copiii păgânilor (Mushrikeen). Profetul ﷺ , a răspuns:

اللَّهُ إِذْ خَلَقَهُمْ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا عَامِلِينَ

„De când Allah i-a creat, el știe ce fel de fapte ar fi făcut”. și același lucru a fost raportat în Saheehain, sub autoritatea lui Abu Hurairah, (fie ca Allah să fie mulțumit de el) că Profetul ﷺ,  a spus același lucru. [Referințe deja citate mai sus în al patrulea Hadeeth.]

A patra opinie: Și printre ei se numără cei care au spus că ei (copiii) vor fi din poporul lui al-A`raaf (câmpia înaltă: referindu-se la Surah al-A`raaf (7): 46-49). Și această opinie este similară cu zicala celor care au spus că vor fi dintre cei care merg în Jannah. Acest lucru se datorează faptului că al-A`raaf nu este ultimul loc de odihnă și, în cele din urmă, cei care sunt pe al-A`raaf vor atinge în Jannah, așa cum am discutat deja în Surah al-A`raaf. Și Allah știe cel mai bine.

Secțiunea a treia:

Să știți că această diferență de opinie se referă doar la copiii mușchiilor. Dar în ceea ce privește copiii credincioșilor, atunci nu există nicio diferență între școliți (că vor fi în Jannah) – așa cum a raportat Qadhee Abu Yu`laa de la Imaam Ahmad că a spus: Nimeni nu diferă despre ei (copiii a credincioșilor) de la a fi locuitorii Jannei. Și aceasta opinie este ceea mai cunoscută în rândul oamenilor. Și asta ne vom opri, In sha Allah (cu voia lui Allah )

Dar în ceea ce privește ceea ce Shaikh Abu `Umar bin` Abdul-Barr a raportat de la unii cercetători: că aplică„ Tawaqquf ”în acest sens și că toți copiii (inclusiv credincioșii, precum și copii necredincioșilor) sunt sub voia lui Allah Atotputernicul (dacă El vrea, Atotputernicul, îi va ierta sau îi va pedepsi). Abu `Umar a spus: cei care au înclinat spre această opinie au fost unii dintre savanții în Fiqh (Fuqahaa ‘) și Hadeeth (Muhadditheen), iar printre aceștia se numără: Hammaad bin Zaid, Hammaad bin Salamah, Ibn al-Mubaarak, Is-haaq ibn Rahawaih și alții decât aceștia care au spus: acest lucru este similar cu ceea ce Imaam Maalik menționează în Muwatta sa sub capitolul „al-Qadr” și Ahaadeeth în care sunt menționați companionii lui Imaam Maalik. Dar nu există nicio mențiune specifică din partea lui Imaam Maalik cu privire la acest lucru, cu excepția faptului că, companionii săi de mai târziu au fost de părere că, copiii credincioșilor sunt în Jannah și copiii mușchiilor sunt în mod specific sub voința lui Allah. Așa a spus Ibn `Abdul-Barr și aceasta este o părere ciudată.

Abu „Abdullaah al-Qurtobee a raportat, de asemenea, o opinie similară în cartea sa„ al-Tadhkirah ”și Allah știe cel mai bine.

Și în această privință menționează Hadeeth-ul lui Aaishah, (fie ca Allah să fie mulțumit de ea) cea care a spus că mesagerul lui Allah ﷺ , a fost chemat să conducă rugăciunea funerară a unui copil al Ansaar(locuitorii din Medina care s-au convertit la Islam și au acceptat în casele lor pe profet și pe ceilalți musulman care au migrat din Mecca). Am spus: Mesager al lui Allah, există fericire pentru acest copil care este o pasăre din păsările paradisului pentru că nu a comis nici un păcat și nici nu a atins vârsta în care cineva poate săvârșește păcatul.

El,ﷺ, a spus:

أو غير ذلك يا عائشة، إن الله خلق الجنة وخلق لها أهلا وهم في أصلاب آبائهم، وخلق النار وخلق لها أهلا وهم في أصلاب آبائهم

„Aaishah, poate fi altfel, pentru că Allah i-a creat pentru Paradis pe cei care sunt potriviți pentru aceasta în timp ce erau încă în partea inferioară a șirei spinării tatălui lor; și a creat pentru Iad pe cei care urmează să meargă în Iad. El i-a creat pentru Iad în timp ce erau încă în inferioară a șirei spinării tatălui lor. ‘ [Saheeh Muslim (6436)]

Pentru a discuta această problemă avem nevoie de dovezi bune și solide, dar oamenii care nu au cunoștință despre Sharee`ah pot încerca să vorbească despre asta. Din acest motiv, unora dintre savanți nu le-a plăcut să o discute. Această viziune a fost narată din Ibn `Abbaas, Al-Qaasim bin Muhammad bin Abu Bakr As-Siddeeq, Muhammad bin Al-Hanafiyyah și alții.

Ibn Hibban a consemnat în Saheeh că Jareer bin Haazim a spus: Am auzit pe Abu Rajaa’A Al-Utaardee spunând că l-a auzit pe Ibn `Abbaas, (fie ca Allah să fie mulțumit de amândoi) în timp ce era pe minbar spunând: Mesagerul lui Allah, ﷺ  a spus:

لَا يَزَالُ أَمْرُ هَذِهِ الْأُمَّةِ مُوَاتِيًا أَوْ مُقَارِبَا مَا لَمْ يَتَكَلَّمُوا فِي الْوِلْدَانِ وَالْقَدَر

„Această Ummah va fi bine atâta timp cât nu vorbește despre copii și despre decretul divin”.

Ibn Hibbaan a spus: „Aceasta înseamnă a vorbi despre copiii idolatrilor”.

[Ibn Hibbaan în Saheeh (1824), al-Haakim în al-Mustadrak (1/33). Al-Haakim a spus că este „Saheeh” în conformitate cu condițiile lui al-Bukhaaree și Muslim și nu cunoaștem nici un defect; și al-Dhahabee a fost de acord cu el și Shaikh al-Albaanee a fost de asemenea de acord cu ei în al-Saheehah (1515))

Abu Bakr Al-Bazzaar l-a înregistrat și prin Jareer bin Haazim și apoi a spus: „Un grup a narat-o de la Abu Rajaa’ din Ibn` Abbaas, (fie ca Allah să fie mulțumit de ei) dar este „Mauquf”.

– sfârșitul citatului de la Tafseer Ibn Katheer

Opiniile:

1) At-Tawaqquf

Ibn `Abbaas și cei doi Hammaad, Shaafi’ee, Bayhaqee, Ibn Abdil-Barr și alții au crezut că trebuie să spunem„ Allah știe cel mai bine ”și să nu vorbim despre această problemă, pe baza declarației profetului ﷺ  când a fost întrebat despre copiii mushrikeenilo: ((Allah știe cel mai bine ce ar fi făcut ei)) 📚[Bukhaaree și musulmani]

I-am inclus pe acei ‘ulamaa care au spus că,  copiii mushrikeenilor se află sub voia lui Allah în această categorie, deoarece afirmația lor este identică cu o formulare diferită.

2) Sunt în Focul Iadului

Aceasta este poziția lui Ibn Hazm și a unora dintre Hanbalee ( studenții lui Iman Ahmad Ibn Hambal(fie ca Allah să aibă milă de el ).

Ei folosesc hadeeth-ul băiatului evreu care a murit după acceptarea islamului. Profetul ﷺ  a spus despre el „Laudă lui Allah Cel care l-a salvat de focul Iadului”, 📚[Bukhaaree și Ahmad], ceea ce înseamnă că, dacă ar fi murit fără a accepta islaam, ar fi în focul Iadului. Și folosesc hadeeth despre „fiecare copil care se naște pe fitrah” și mulți alții.

3) Sunt în Jannah

Cei care dețin această opinie: Al-Qurtubee, Al-Bukhaaree, Ibn Hajr, An-Nawawee, Ibn Al-Jowzee și alții. Una dintre dovezile lor: Aayah (Niciun suflet nu va purta povara altcuiva și nu vom pedepsi niciun popor decât după ce îi trimitem un mesager) Israa ‘: 15

Alte dovezi pe care le folosesc pe scurt:

Hadeeth-ul lui Ibraaheem și copiii din jurul lui din Bukhaaree, „Și copiii mushrikeenilo”

„Stiloul este ridicat din trei … băiatul până ajunge la vârstă (ajunge la pubertate)” At-Tirmithee

„Nu există niciun copil, cu excepția faptului că este născut pe fitrah”

și multe altele

4) Ei vor fi testați

Aceasta este poziția lui Abul-Hasan Al-Ash’aree, Ibn Katheer, Ibn Taymiyyah, Ibn Qayyim, Al-Albaanee și Ibn Baaz și alții.

Ei și-au bazat poziția pe hadeeth-ul imtihaan, una dintre formulările sale, așa cum se găsește în Mu’jam Kabeer din At-Tabaraanee:

„Cel necompetent, cel care a murit în perioada dintre mesageri și cel care a murit în copilărie va fi adus în Ziua Judecății …”

Apoi, hadeeth menționează că li se va cere să intre într-o bucată din Focul Iadului ca o încercare a ascultării lor față de Allah … „și dacă intră în el (focul), va fi răcoros și calm pe ei” și într-o singură narațiune „Așadar, aceștia (cei care refuză) vor intra în Foc, iar cei (cei care au ascultat) vor intra în Jannah”. 📚Acest hadeeth are numeroase rute și sunt adunate și menționate în Silsilatul-Ahaadeeth As-Saheehah # 2468.

5) Ei sunt slujitorii oamenilor din Jannah

Al-Hasan Al-Basree de la savanții anteriori a spus acest lucru, precum și Al-Albaanee de la cei de mai târziu.

Se bazează pe hadeeth-ul lui Anas:

Mesagerulﷺa fost întrebat despre copiii Mushrikeen-ului. El a spus: „Nu au păcate pentru care să fie pedepsiți și astfel să devină din poporul focului Iadului și nici nu au fapte bune pentru care să fie răsplătiți și să devină din poporul lui paradisului, sunt slujitorii poporului din Jannah”.

Hasan lighayrihi conform lui Al-Albaanee. Vezi Silsilatul-Ahaadeeth As-Saheehah # 1468.

6) Vor fi transformate în praf (!)

Aceasta a fost raportată a fi poziția lui Thamaamah ibn Ashras. Această opinie nu are dovezi clare.

7) Sunt între Jannah și IAD (!)

Unii dintre „ulamaa” (savanți islamici) au menționat această poziție, totuși nici aici nu sunt dovezi clare.

Acestea sunt diferitele poziții care au ajuns la mine. În ceea ce privește concluzia cercetării mele, după ce am eliminat narațiunile slabe și m-am gândit cu atenție la narațiuni, am văzut o modalitate de a combina toate narațiunile autentice într-un singur răspuns și anume:

Pentru lecturi suplimentare despre acest subiect, aș sugera următoarele cărți de referință cele mai importante:

1) Tafseerul lui Ibn Katheer din Soorah Israa ‘: 15. 2) Fat-hul-Baaree 3/300 în explicația hadeeth-ului lui Ibraaheem și a copiilor din jurul său. 3) At-Tathkirah din Al-Qurtubee (p. 552) 4) At-Tamheed al lui Ibn Abdil-Barr (6/377) 5) Al-I’tiqaad din Al-Bayhaqee (p.195) 6) Sharh An-Nawawee, capitolele relative (8/428 și în acel cartier. 7) Tareeq Al-Hijratayn din Ibn Al-Qayyim (p. 584) 8) Majmoo ‘Al-Fataawaa din Ibn Taymiyyah (24/373)

Primele patru sunt cele mai bune de departe în ceea ce privește colectarea declarațiilor „ulamaa” și există altele precum „Awn Al-Ma’bood, Ash-Sharee’ah, Ma’aarij Al-Qabool etc.

❤Toate laudele și mulțumirile se datorează lui Allah, Domnul tuturor lumilor și fie ca binecuvântările și pacea Lui să fie asupra Profetului nostru Muhammad ﷺ și asupra urmașilor și companionilor săi. 

❤Allah știe cel mai bine, și succesul și ajutorul vin numai de la Allah!

Publicat de

Amena Ramona Crăciun 02/2016

AsSalam Alaykum warahmatulahy wabarakatuhu frați și surori în islam și buna ziua tuturor celor doritori să afle despre singurul lucru care le va aduce succes în viața aceasta și cea de după, islamul. Scopul meu este să arăt adevărul despre islam singura religie adevărata. Allah a trimis mesageri tuturor națiunilor de-a lungul timpului și mesajul principal era același "Nu există niciun Dumnezeu vrednic de adorare în afară de Allah așa că Adorați-L doar pe El." iar ultimul mesager trimis întregi omeniri până în ziua judecății a fost Muhammadﷺ.

Lasă un comentariu