Reacția unui credincios când cineva îi spune: „Allah și mesagerul Său Muhammadﷺ au spus”

Am observat din nefericire un fenomen foarte răspândit al zilelor noastre care s-a strecurat în ummah(națiunea) musulmană, atunci când o informație despre islam vine la noi imediat majoritatea oamenilor au o reacție de genul:”Eu sunt născut musulman, știu mai bine”, „Nu cred că e așa” sau „Nu sunt de acord cu ăsta” sau „Nu are cum să fie parte din islam”, „Asta era atunci demult.” și așa mai departe, în așa fel în cât uni ajung să nege, sau să refuze ayat (versete) din Coran, ceea ce îi scoate din islam (devin necredincioși), alți refuză hadisuri, sau aduc explicații bazate pe hadisuri fabricare sau slabe sau explicații bazate pe propria lor opinie.

Acest lucru este trist, acesta nu este parte din islam, islamul este Coranul și sunnah pe înțelesul salaf al-saalih (predecesori bine călăuziți), nu pe înțelesul lui x sau y al zilelor noastre și cu atât mai mult nu pe înțelesul nostru, iar dovada sunt cuvintele profetulﷺ:

Profetul Muhammadﷺ ne-a spus într-un hadis relatat de Abu Najiih Al-Irbaad Ibn Saariyah (fie ca Allaah să fie Mulțumitde el) care a spus ca profetul a spus: “Va comanda să aveți taqwah(teamă/conștientizare) de Allaah, și să ascultați și să vă supuneți chiar dacă un sclav Abyssinian ar fi să vă conducă. Deoarece, cu siguranță cel care trăiește după mine dintre voi, va vedea o mulțime de diferențe. Deci este pentru voi(vă comand) să aderați la sunnah mea, și la sunnah khalifilor bine călăuziți [cei 4 conducătorii musulmani de după profet). Apucați de ea cu molarii voștri, și fiți conștienți de chestiunile nou inventate (în religie), deoarece fiecare chestiune nou inventată este o inovație (bidah), iar fiecare inovație este rătăcire și fiecare rătăcire duce în foc.” 📚 relatată în sunnan Abu Dawuud și At-Tirmidhii și autenticitatea de șeicul Albani (fie ca Allaah  să aibă milă de el).

Allahسبحانهوتعالى ne spune în Coran:

يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱدْخُلُوا۟ فِى ٱلسِّلْمِ كَآفَّةًۭ وَلَا تَتَّبِعُوا۟ خُطُوَ ٰتِ ٱلشَّيْطَـٰنِ ۚ إِنَّهُۥ لَكُمْ عَدُوٌّۭ مُّبِينٌۭ 

Voi, care ați crezut, intrați în islam complet [și perfect, fără a selecta doar ce vă place] și nu urmați paşii lui satana. Într-adevăr, el este pentru voi un dușman clar.” (Nobilul Coran 2:208)

În acest aya Allah ne spune clar că atunci când acceptăm islamul nu alegem ce vrem și lăsăm ce nu ne convine pentru că intelectul nostru nu înțelege, sau pentru că nu ne convine, sau din mai știu eu ce motive, ci ne supunem complet voinței lui Allah. 

Acestă religie nu este pe înțelesul nostru:

 „Dacă acestă religie s-ar baza pe opinie, ar fi mai important să ștergem partea inferioară a pantofului (sau ciorapilor) decât partea superioară, dar am văzut pe mesagerul lui Allah, ﷺ  ștergând partea superioară a pantofilor(sau ciorapilor).  📚Hadith nr: 162, Narat de Ali ibn Abu Talib(fie ca Allah să fie mulțumit de el) Listat în: Cartea despre purificare (Kitab Al-Taharah)

 Iar în altă versiune a narațiunii : „Dacă aceasta religie ar fi lăsată la înțelegerea (intelectul) oamenilor atunci aceștia ar șterge partea inferioară a ciorapilor nu cea superioară.”(atunci când facem wudhu și ștergem peste ciorapi iar dacă ar fi după intelectul omului am șterge pe talpă pentru că acolo se presupune că este murdăria însă aici este vorba de supunere voinței noastre voinței lui Allah care este Atotcunoscatorul)

Ce este important de înțeles din această narațiune este faptul ca noi nu putem înțelege înțelepciunea din spatele unor comenzi ale lui Allah, dar trebuie doar sa ne supunem nu să comentăm, sau să încercăm să înțelegem tot. Allah ne-a explicat anumite lucruri care trebuie să le știm dar a lăsat anumite lucruri ne-explicate deoarece fie nu ne sunt folositoare, fie nu ne crește credința dacă le știm, sau pentru că anumite lucruri pe care ne-a poruncit să le facem sunt doar un test de supunere.

Atunci când noi ca și credincioși auzim ceva despre religia nostru întâi verificam sursele, iar dacă e Coran și Sunah pe înțelesul profetului ﷺ și al salaf al-saalih atunci trebuie să spunem „am auzit și mă supun” chiar dacă nu înțelegem mereu înțelepciunea din spatele acelui lucru.

Allah سبحانه وتعالى ne spune asta în Coran:

ءَامَنَ ٱلرَّسُولُ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِۦ وَٱلْمُؤْمِنُونَ ۚ كُلٌّ ءَامَنَ بِٱللَّهِ وَمَلَـٰٓئِكَتِهِۦ وَكُتُبِهِۦ وَرُسُلِهِۦ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍۢ مِّن رُّسُلِهِۦ ۚ وَقَالُوا۟ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۖ غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ ٱلْمَصِيرُ

„Mesagerul (Muhammad) crede în ceea ce i-a fost trimis jos de la Domnul său și (la fel și) credincioșii. Fiecare crede în Allah, îngerii Săi, cărțile Sale și mesagerii Săi. (Credincioșii spun): „Nu facem nicio distincție între mesagerii Săi” – și ei spun: „Auzim și ne supunem. (Căutăm) Iertarea Ta, Domnul nostru, și la Tine este întoarcerea (tuturor).” (Nobilul Coran 2:285)

إِنَّمَا كَانَ قَوْلَ ٱلْمُؤْمِنِينَ إِذَا دُعُوٓا۟ إِلَى ٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ أَن يَقُولُوا۟ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۚ وَأُو۟لَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلْمُفْلِحُونَ

„Singura declarație a credincioșilor [adevărați] atunci când sunt chemați la Allah(Cuvântul Sau, Coranul) și mesagerul Său(sunnah) pentru a judeca între ei este că aceștia spun:„Auzim și ne supunem.”Și aceștia au succes(care vor trăi veșnic în paradis).” (Nobilul Coran 24:51)

După cum vedem în aceste ayat, Allah ne explică care trebuie sa fie atitudinea unui adevărat credincios, atunci când ceva legat de religie ajunge la el, sau când cineva îi spune că un anumit lucru nu face parte din religie.

Avem științe în islam cum ar fi tafsirul Coranului care înseamnă explicația Coranului care se face după cum urmează :

Tafsirul Coranului facut de Coran (Allah explica unele ayat (versete) cu altele).

Tafsirul Coranului făcut de sunnah (Profetul ﷺ ne explica Coranul).

Tafsirul Coranului făcut de companionii profetului ﷺ. 

Tafsirul Coranului făcut de tabiini (generația de după profetul ﷺ ) și de tabi-tabiini (generația următoare după tabiini).

Nu avem voie noi să venim și să reinterpretam Coranul dupa cum vrem noi.

وَمَآ ءَاتَىٰكُمُ ٱلرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَىٰكُمْ عَنْهُ فَٱنتَهُوا۟ ۚ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ ۖ إِنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلْعِقَابِ

„…Și tot ce v-a dat messenger – luați; și ceea ce v-a interzis – abțineți-vă. Și fiți cu frică de Allah. Într-adevăr, Allah este sever în pedeapsă.” (Nobilul Coran 59:7)

يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ أَطِيعُوا۟ ٱللَّهَ وَأَطِيعُوا۟ ٱلرَّسُولَ وَأُو۟لِى ٱلْأَمْرِ مِنكُمْ ۖ فَإِن تَنَـٰزَعْتُمْ فِى شَىْءٍۢ فَرُدُّوهُ إِلَى ٱللَّهِ وَٱلرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِٱللَّهِ وَٱلْيَوْمِ ٱلْءَاخِرِ ۚ ذَ ٰلِكَ خَيْرٌۭ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا

„O, voi care credeți, spuneți-vă lui Allah și supuneți-vă mesagerului și celor aflați în autoritate dintre voi(dacă nu vă cer să faceți ceva ce merge împotriva legilor lui Allah). Și dacă nu sunteți de acord cu ceva, faceți referire la Allah(adică la cuvântul lui Allah, Coranul)și la mesager, (adică mergeți la sunnah profetului) dacă sunteți credincioși în Allah și în ziua de apoi. Acest lucru este mai bun și mai potrivit pentru determinarea finală.” (Nobilul Coran 4:59)

După cum vedem în aceste ayat prima dată când ne referim la o problemă mergem înapoi la Coran pentru a vedea ce a spus Allah apoi așa cum Allah ne spune în Coran ne supunem profetului ﷺ deoarece el, ﷺ nu a vorbit din propria lui dorință ceea ce a vrut el ci doar ce i-a fost revelat de Allah. 

Apoi, în ceea ce priveste diferentele de opinie între mari savanți islamici asta este din cauză că anumite hadisuri nu ajunseseră la ei, sau nu au avut ocazia de a călători și a colecta hadisuri și de aceea există păreri diferite în anumite privințe, însă aqeedah (principiile fundamentale ale credintei) au fost aceleași pentru cei din generațiile care profetul Muhammad ﷺ ne-a recomandat sa luăm de la ei, si aceiași de la Adam(fie ca pacea și binecuvântările lui Allah să fie asupra sa) și până în ziua judecații.

Narat de Abdullah (fie ca Allah să fie mulțumit de ei)”Profetul (ﷺ) a spus: „Cei mai buni oameni sunt cei ai generației mele(sahaba), iar apoi cei care vor veni după ei (următoarea generație, tabi’in), apoi cei care vor veni după ei (adică următoarea generație, tabi-tabi’in), și apoi după ei, vor veni oameni a căror mărturie va preceda jurământul lor și a căror promisiuni vor preceda mărturia lor. „📚 Sahih al-Bukhaari 

Este raportat în Sahih (Muslim) de la Imran bin Husain (fie ca Allah să fie mulțumit cu el) că Mesagerul lui Allah ﷺ a spus: „Cei mai buni dintre Ummah (națiunea) sunt cei din generația mea, apoi cei care (imediat) îi urmează (tabyin), apoi cei care (imediat) îi urmează (taby-tabyin)”. Imran a spus: „Nu știu dacă a menționat după  generația lui două (generațiile succesive) sau trei”. „Apoi va veni o generație care va fi gata să fie martoră, fără să li se ceară acest lucru și, de asemenea, vor fi trădători și nevrednici. Vor depune jurământ pentru promisiuni, dar nu le vor îndeplini niciodată și obezitatea va fi văzută în ei.” (adică datorită preocupării lor de a dobândi ușurință lumească). „📚(Muslim) 

De asemenea, raportat în Muslim și Al-Bukhari de la Ibn Mas’ud (fie ca Allah să fie mulțumit cu el) este ca Profetul ﷺ a spus:”Cel mai buni ai omenirii sunt generația mea, apoi cei care vin (imediat) după ei, apoi cei care vin după ei. Ulterior, va veni un popor ai cărui mărturii vor merge înaintea jurământului și jurământul va merge înaintea mărturiilor lor.”

Lauda Profetului ﷺ pentru primele trei generații și profeția sa despre ceea ce se va întâmpla după ele, este o dovadă clară a faptului că tot ceea ce El a spus a fost doar ce Allah i-a ordonat si este vizibil în zilele nostre acest lucru în rândul națiunii musulmane, unde mulți fără cunoștințe dau verdicte islamice care merg împotriva Coranului și sunnei pe care Allah ne-a spus să le urmam pe înțelesul predecesorilor bine călăuziți și nu pe înțelesul lui x sau y al zilelor noastre.

În concluzie: Când ni se spune că ceva este parte din islam dacă avem cunoștrea mergem înapoi la Coran și Sunnah pe înțelesul profetului ﷺ și al salaf al-saalih(predecesorii bine călăuziți,) pentru a verifica autenticitatea acelui lucru, iar dacă nu avem suficientă cunoștea trebuie să avem pe cineva care să ne îndrume cu referire la diferențele de opinie dintre savanții islamici. Iar așa cum am mai spus, aceste diferențe de apinie nu sunt bazate pe dorințe proprii, și nu sunt în aqeedah (principiile fundamentale ale credinței ) pe care trebuie să le știe orice musulman pentru a putea face diferența între cei cu aqeedah corectă și cei deviați sau inovatorii. Dacă nu avem absolut deloc cunoștințe atunci mergem după ce spune imamul comunității și în același timp este obligatoriu pentru orice musulman să studieze cărțile primelor trei generații, iar dacă nu știm să citim este obligatoriu să învățăm să citim să avem cunoștințele minime de bază. Iar a spune „Nu știu” când suntem întrebați ceva și a cauta răspunsul corect după aceeea, este parte a cunoașterii.

Mai multe detalii despre aqeedah corectă în următoarele articole:

https://usaspresuccesislam.wordpress.com/2021/10/25/scurta-si-concisa-explicatie-a-aqiidei-corecte-in-limba-romana-si-engleza-short-and-concise-explanation-of-the-correct-aqeedah/

https://usaspresuccesislam.wordpress.com/2024/01/14/intelegerea-profunda-si-cuprinzatoare-a-frumoaselor-nume-ale-lui-allah/

https://usaspresuccesislam.wordpress.com/2020/05/29/discutie-detaliata-despre-bidah-inovatie-in-religie-si-shirk-asociere-de-parteneri-lui-allah/

https://usaspresuccesislam.wordpress.com/2020/05/13/tawheed-si-ittibaa-absolut-monoteism-si-urmarea-mesagerului-%ef%b7%ba/

https://usaspresuccesislam.wordpress.com/2020/05/11/o-introducere-in-aqeedah-si-ce-este-aqeedah/?preview=true

Toate laudele și mulțumirile se datorează lui Allah, Domnul tuturor lumilor și fie ca binecuvântările și pacea Lui să fie asupra Profetului nostru Muhammad ﷺ și asupra urmașilor și companionilor săi. Allah știe cel mai bine, și succesul și ajutorul vin numai de la Allah!

Nu lasa propriile dorințe sa iti sigileze inima și ca urmare să nu accepte adevărul!

Publicat de

Amena Ramona Crăciun 02/2016

AsSalam Alaykum warahmatulahy wabarakatuhu frați și surori în islam și buna ziua tuturor celor doritori să afle despre singurul lucru care le va aduce succes în viața aceasta și cea de după, islamul. Scopul meu este să arăt adevărul despre islam singura religie adevărata. Allah a trimis mesageri tuturor națiunilor de-a lungul timpului și mesajul principal era același "Nu există niciun Dumnezeu vrednic de adorare în afară de Allah așa că Adorați-L doar pe El." iar ultimul mesager trimis întregi omeniri până în ziua judecății a fost Muhammadﷺ.

Un gând despre „Reacția unui credincios când cineva îi spune: „Allah și mesagerul Său Muhammadﷺ au spus””

Lasă un comentariu